
تاريخچه تأسيس بیمارستان
دارالشفاء حضرت زهراء مرضيه در سال 1369 به همت عالي حاج عباس انگوري زاده تأسيس گرديد. اين مركز در ابتدا در زميني به مساحت 32 مترمربع پايه گذاري شده و بلافاصله با خريد و افزودن يك باب منزل به مساحت 300 متر مربع و پس از كسب (س) مجوزهاي قانوني از معاونت درمان در تاريخ 1369/03/15 تحت عنوان دارالشفاء حضرت زهراي مرضيه رسماً فعاليت شبانه روزي خود را در قالب درمانگاه عمومي و رشته هاي تخصصي شامل چشم، قلب، داخلي، گوش و حلق و بيني، پوست، اطفال و ارتوپدي آغاز نمود. نياز درماني منطقه، كمك خيرين محترم و همت والاي حاج آقا انگوري زاده - مؤسس و سرپرست مركز- موجب شد تا انگيزه گسترش واحد درماني قوت يافته و نهايتاً با خريد تدريجي حدود 33 خانه در اطراف درمانگاه مساحتي بالغ بر 23300 مترمربع زير بنا جهت توسعه بخش درماني آماده سازي گردد. ادامه سير مذكور موجب شد تا به لطف پروردگار، بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي حضرت زهراي مرضيه (س) در سال 1384 افتتاح و خدمت رساني درماني خود را آغاز نمايد. درحال حاضر اين مركز با 115 تخت فعال واجد كليه رشته هاي تخصصي اصلي (داخلي، نورولوژي، قلب و عروق، اطفال و نوزادان، ارتوپدي، ارولوژي، نفرولوژي، زنان و مامايي، گوش و حلق و بيني، جراحي و جراحي اطفال) بوده و آمادگي ارائه كليه فعاليت ها و خدمات درماني را به همشهريان محترم مي باشد و با توجه به نياز مبرم استان و مردم منطقه، با راه اندازي بخش هاي جدید ، تعداد تخت هاي اين مركز به 160 تخت افزايش مي يابد. خوشبختانه انگيزه پويا و افق ديدگاه مؤسس محترم و ساير مسئولين بيمارستان نيل به اهداف متعالي را در برنامه كاري خود قرار داده و موجب گسترش و پيشرفت روز افزون سطح كيفي خدمات ارائه شده گرديده است. در حال حاضر، درجه ارزشیابی بیمارستان و بخش های ویژه، یک می باشد.
بيانيه ارزش ها
بیمارستان به ارزش های زیر ارج می نهد :
*تکریم و ارزش گذاري :حفظ کرامت انسانی مراجعین و کارکنان و نظر به زندگی هر فرد به عنوان یک هدیه الهی
*پایبندي به اصول اخلاقی و حرفه اي :اعتقاد و التزام به سنت ها و اصول اخلاقی، اسلامی و حرفه اي در ارائه خدمات
*ارتقاء سطح ارائه خدمات : افزایش سطح توانمندی کارکنان در ارائه خدمات مرتبط با سلامت به مراجعین
*مشتري مداري و بیمار محوري : استقرار و رعایت اصول پنج گانه منشور حقوق بیمار
*احترام به حقوق انسانی در جهت تحقق تکریم و رضایت ارباب رجوع
*صداقت: رعایت صداقت، وجدان کاري و انصاف در کلیه مراحل ارائه خدمات جهت مراجعین و کارکنان
*ایمنی : شناسایی کلیه خطرات و خطرسازها و مستقر سازی راهکارهای ایمن سازی در مراحل ارائه خدمات
*مشارکت : ایجاد جو همکاری بین کارکنان در راستای ارائه خدمات بهینه به مراجعین و هم چنین وجود تعامل در همکاری با سایر سازمانها
*مشارکت کارکنان در برنامه ریزي و تصمیم گیري ها
*وظیفه شناسی و اعتماد سازمانی
*شایسته سالاري با بکارگیري و تشویق نیروهاي متعهد و متخصص
*پاسخگوئی به نیازهاي در حال تغییرجامعه
اهداف کلی (استراتژيك)
-
*ارتقاء مستمر کیفیت خدمات در بیمارستان (سطوح کمی و کیفی)
*ارتقا مستمر ایمنی بیمار، کارکنان و مراجعه کنندگان
*افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت و کارکنان
*ارتقا سطح دانش و مهارت کارکنان
*مدیریت بهینه منابع ، مصارف و فضای فیزیکی
*برنامه ریزی جهت ارتقا سلامت در حیطه جامعه ، محیط زیست
بیمه های طرف قرارداد
- تأمین اجتماعی
- خدمات درمانی
- نیروی مسلح
- کمیته امداد
- بانک ها (ملی، ملت، تجارت، صادرات، مسکن، رفاه کارگران، سپه، صنعت و معدن، کشاورزی)
- شهرداری
- صندوق بازنشستگی صنعت نفت
- بیمه دی
- بیمه رازی
- بیمه کوثر
- بیمه کمک رسان ایران
- سازمان صداو سیما
- شرکت نفت
- کانون سردفتران ودفتریاران
- آتیه سازان حافظ
- بیمه ایران
- بیمه دانا
- بیمه سینا
- بیمه آسیا
- بیمه معلم
- بیمه کارآفرین
- بیمه شرکت واحد اتوبوسرانی
- بیمه آرمان
- بیمه نوین
- بیمه سرمد
- بیمه تجارت نو
چشم انداز بيمارستان
ما برآنیم تا با اتکاء برنیروی لایزال الهی با ارائه خدمات درمانی و مراقبتی تخصصی و فوق تخصصی با کیفیت و ایمن ، رعایت استاندارد ها در سطح عالی ، استفاده از فناوری نوین پزشکی و روزآمد ، بهره گیری از کادر درمانی توانمند و فضای فیزیکی و محیط درمانی استاندارد به روز ضمن ارتقاء وضع موجود مجهز ترین ، ایمن ترین و با کیفیت ترین مرکز خیریه استان و در مجموع بهترین و خوشنام ترین بیمارستان خیریه در کشور شویم .
رسالت بيمارستان
بیمارستان و دارالشفاء حضرت زهرای مرضیه (س) به عنوان یک مرکز خیریه، مفتخر با هدف تأمین سلامت کلیه اقشار جامعه به خصوص اقشار محروم و کلیه هم استانی های مجاور با تکیه بر دانش و فن آوری های به روز و بهره مندی ازکادر مجرب و با همیاری خیرین محترم خدمات درمانی و مراقبتی تخصصی و فوق تخصصی را به عنوان بیمارستان عمومی خدمات خود را به صورت بستری و سرپایی با هزینه مناسب تر ازبخش خصوصی ارائه می نماید و دراین راستا کیفیت ، ایمنی ، امنیت و رضایت بیماران و کارکنان را مد نظر قرار می دهد .
سیاست های اصلی
*ارائه خدمات درمانی ، بهداشتی ، تشخیصی ، مراقبتی ، حمایتی و توانبخشی ایمن ، با کیفیت و یکپارچه مبتنی بر استاندارد های تعریف شده و با تکیه بر اصول و ارزش های انسانی ، اخلاقی و اسلامی
*اولویت بخشی و تعهد به کسب و ارتقای مستمر رضایت بیماران ، همراهان ،کارکنان و ذینفعان کلیدی به همراه احترام ، تکریم و تأکید بر رعایت اخلاق حرفه ای
*جذب و حفظ سرمایه های انسانی کارآمد ، متعهد و پاسخگو و توانمند سازی نیروی های انسانی به اخلاق اسلامی حرفه ای ، مهارت و شایستگی های متناسب با نیاز های سازمان و جامعه
*تأمین ، حفظ و ارتقای سلامت بیمار ، مراجعین ، کارکنان و جامعه هم راستا با اهداف و برنامه های وزارت بهداشت ( اجرای فعالیت های مربوطه به ارتقاء سلامت و پیشگیری در سطح بیماران و کارکنان و اولویت قرار دادن پیشگیری بر درمان در سطح جامعه )
*مدیریت بهینه منابع مالی ، انسانی و تجهیزاتی با هدف ارتقاء کیفیت خدمات ، حفظ ایمنی بیمار ، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی
*افزایش جلب مشارکت و حمایت خیرین جهت توسعه بیمارستان و کمک به بیماران نیازمند
بیمارستان خیریه حضرت زهرای مرضیه (س)
جهت بهبود خدمت رسانی به شما مراجعین گرامی
و همه همشهریان عزیز، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
تعداد ساختمان ها
تعداد تخت های فعال
تعداد پزشکان عمومی و متخصص
تعداد پرسنل پرستاری و غیرپرستاری