تجربه تولد فرزند، تجربه شیرینی است که ممکن است خیلی از خانم‌ها بخواهند به‌طور کامل، شاهد آن باشند. درد ناشی از زایمان طبیعی، ممکن است لذت این تجربه را کمتر ‌کند؛ در حالی که طی‌کردن فرایند زایمان طبیعی در آب، چنین نیست.
زایمان در آب، یکی از انواع زایمان است که در آن، حداقل بخشی از فرایند وضع حمل یا کل زایمان در یک استخر عمیق پر از آب گرم انجام می‌شود. بسیاری از خانم‌ها، این روش را به دلیل مزایای آن مانندمحیطی آرام‌تر با درد کمتر، برمی‌گزینند تا بتوانند شاهدلحظه شیرین تولد نوزاد خود باشند

زایشگاه بیمارستان حضرت زهرای مرضیه دارای یک اتاق مجهز به وان آب گرم و امکانات لازم جهت زایمان در آب می باشد .

فواید زایمان در آب

حس آرامش: خیلی‌ها ممکن است برای کاهش درد خود،روش‌هایی مانند زایمان اپیدورال را برگزینند. این درحالی است که وضع حمل در آب هم می‌تواند با افزایش تولید هورمون‌های بازدارنده درد و کاهش تولیدهورمون‌های استرس‌زا، زایمانی با درد کمتر و آرامش بیشتر را به همراه داشته باشد. از طرفی هم زایمان در آب با حضور همسر یا سایر عزیزان، می‌تواند حس آرامش بیشتری به مادر بدهد.
زایمان کوتاه‌تر: به دلیل شناور‌بودن در آب، بسیاری از زنان در طول زایمان، راحت‌تر حرکت می‌کنند و موقعیت خود را تغییر می‌دهند. همین، موجب کاهش زمان زایمان خواهد شد.

نیاز کمتر به مسکن و داروهای ضد درد: وجود آب گرم،می‌تواند موجب آرامش شود. از طرفی هم ممکن است باعث ترشح بیشتر اندورفین و بهبود جریان خون درعضلات رحم شود که می‌تواند به شما در کنترل طبیعی درد زایمان کمک بزرگی کند.
کاهش خطر پارگی واژن: به دلیل آرامش بیشتر بدن،کنترل بر فرایند زایمان راحت‌تر است و همین امر، ممکن است احتمال پارگی واژن را کاهش دهد.