بخش مامایی به عنوان بخشی از بلوک زایمان بیمارستان با حضور کادر پرستاری و مامایی و پزشکان مجرب زنان آماده پذیرش و ارائه خدمات به مادران باردار و زنان می باشند .

واحد مامایی با 21 تخت عمومی و 12 تخت خصوصی ، پذیرای شما عزیزان می باشد .

آماده سازی مادران باردار با دستور بستری عمل جراحی سزارین و دستور بستری جراحی زنان مستقیما از واحد ادمیت این بخش انجام می شود و مراقبت های پس از عمل جراحی در این بخش ادامه می یابد .

تمامی اتاق های بخش مامایی مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی مرکزی و زنگ احضار پرستار و ماما می باشد.

اتاق های بخش مامایی دارای سرویس بهداشتی مجزا و حضور همراه خانم در کنار مادر و فرزند می باشد .

برای رفاه حال مادران پس از زایمان واحد مشاوره و شیردهی ، خدمات ادیومتری (شنوایی سنجی )و واکسیناسیون نوزادن پس از تولد بر بالین مادر در این بخش انجام می شود .

آنچه مادران در این بخش تجربه می کنند :

  • مشاوره شیردهی رایگان پس از تولد
  • ادیومتری (شنوایی سنجی ) بر بالین مادر
  • واکسیناسیون نوزادان پس از تولد بر بالین مادر
  • ویزیت پزشک متخصص اطفال پس از تولد بر بالین مادر
  • دریافت میان وعده صبح و عصر

بخش مامایی بيمارستان و دارالشفاء حضرت زهراي مرضيه (س) در طبقه اول ساختمان شماره 5 بيمارستان قرار دارد و با 27 تخت فعال به ارائه خدمت به بیماران می پردازد. این بخش با در اختیار داشتن پزشکان متخصص زنان و کادر پرستاری و کارشناسان مامایی در هر شیفت به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می کند. موارد بستری در این بخش شامل بیمارانی با اعمال جراحی هیسترکتومی، سزارین، زایمان طبیعی، حاملگی خارج از رحمی، کیست تخمدان و.... می باشند.

 

حضور همسر در بخش مامایی امکان پذیر نمی باشد ولی حضور 2 همراه خانم در اتاق های خصوصی امکان پذیر است . حضور آقایان فقط در ساعات ملاقات هر روز در بخش مامایی انجام می شود .