گردشگری سلامت :

به مسافرت افراد از محل دائم زندگی خود جهت حفظ، بهبود یا حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیش از ۲۴ ساعت و کمتر از یک سال گردشگری سلامت می‌گویند .
واحد بیماران بین‌الملل (IPD) : واحدی است در بیمارستان که وظیفه آن ایجاد هماهنگی‌های لازم در ارائه کلیه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران خارجی و بیماران با خدمات ویژه است.

بیمار بین الملل:

فردی است خارجی که جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به بیمارستان مراجعه کرده است.
راهکاری که در سایر کشورهای موفق درزمینه ی گردشگری سلامت اندیشیده شده است، ایجاد و راه‌اندازی دپارتمان پذیرش بیماران بین‌الملل (IPD) در بیمارستان است که به‌عنوان یک راهکار مناسب در سطح بین‌المللی مورد پذیرش و تأیید قرارگرفته و به‌عنوان پل ارتباطی مابین بیمار خارجی و تمامی بخش‌های بیمارستان عمل می‌نماید و فرایند معاینه، تشخیص و درمان در کنار اقامت دل‌نشین بیمار و همراهان وی در اتاق‌های اختصاصی و VIPبیمارستان انجام می‌گردد .




اهداف کلی این دپارتمان

  • ﻧﻈﺎرت بر ارائه ﺧﺪﻣﺎت باکیفیت رضایت‌بخش
  • ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت در سریع‌ترین زﻣﺎن ﻣﻤﮑﻦ ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﻮازﯾﻦ اﺧﻼق ﭘﺰﺷﮑﯽ، اﺳﺘﻔﺎده از فنّاوری جدید، مسئولیت‌پذیری و رﻋﺎﯾﺖ اﺻﻮل و ﻗﻮاﻧﯿﻦ حرفه‌ای در ﻣﺮاﮐﺰ درﻣﺎﻧﯽ
  • هماهنگی با پذیرش جهت بستری بیمار، هماهنگی با پزشک IPD جهت ویزیت اول، تعیین پزشک پذیرش دهنده، هماهنگی با واحد ترخیص جهت برآورد هزینه درمان، هماهنگی با شرکت تسهیلگر، هماهنگی با گروه تسهیلگر جهت پیگیری بیماران و نیز ارائه بهتر خدمات غیرپزشکی ازجمله وظایف کارشناس IPD می‌باشد .
  • مسئول پیگیری کلیه خدمات درمانی مرتبط با بیمار بستری‌شده از طریق دپارتمان بیماران بین‌الملل به عهده‌ی پزشک IPD است. بیماران بین‌الملل به‌صورت مستقيم و يا تحت پوشش يك مؤسسه گردشگری به بیمارستان مراجعه کرده و پس از خوشامدگويي و دريافت مدارك، پذيرش بيمار باراهنمایی و همراهي كارشناس دپارتمان انجام می‌شود که جهت ارائه سریع‌تر و باکیفیت‌تر خدمات به این بیماران ، ارائه خدمات در خارج از نوبت‌بندی معمول صورت می‌گیرد و بلافاصله پس از بستری بیمار، پزشک بر بالین وی حاضرشده و روند مداوا آغاز می‌شود.

اهم فعالیت‌های دپارتمان بیماران بین‌الملل

  • مشاوره با پزشك واحد بيماران بين‌الملل
  • اعلام آخرين فنّاوری‌های پزشكي و درماني به بيمار
  • امكان برقراري ارتباط و دریافت پرونده قبل از مراجعه
  • اتاق‌های اختصاصی VIP
  • دسترسی به مترجم
  • دسترسي به اينترنت پرسرعت
  • سفارش غذاي خارج از منو
  • حمل‌ونقل مطمئن داخل شهري و فرودگاهي
  • هماهنگی با هتل با امکان دسترسی آسان به بیمارستان
  • ارائه خلاصه پرونده پزشكي و صورتحساب بيمار به زبان انگليسي در زمان ترخيص

مجوز بیماران بین الملل
(گواهی)
امکانات رفاهی برای بیماران و همراهان آن ها
* مترجم های زبان انگلیسی، عربی و ترکی
* کارمندان مسلط به زبان انگلیسی
* تاکسی سرویس
* بانک
* امداد آمبولانس
* اتاق های اختصاصی
* امکان سفارش انواع غذا
* نمازخانه
* کافی شاپ
* خشکشویی

- در صورت تمایل مراجعین گرامی و همراهان، هماهنگی جهت اقامت در هتل های نزدیک به بیمارستان حضرت زهرای مرضیه (س) بعمل می آید.
شرکت های تسهیل گر طرف قرارداد
شرکت ایرسا گشت اسپادان به مدیریت خانم الهام ایزد رضایی به نشانی اصفهان -شاهین شهر بلوار امام و تلفن 09131680014 شرکت شکوه ایرانیان به مدیریت خانم عاطفه پورحقانی به ادرس خیابان بزرگمهر 22 بهمن روبه روی مخابرات و تلفن 03132265570 شرکت ونوس اصفهان به مدیریت خانم رونیا ساریان به ادرس خیابان حکیم نظامی جنب سنگتراش ها و تلفن: 03131313251
هتل های طرف قرارداد
هتل ستاره ( شماره تماس ۰۳۱۳۲۲۰۷۰٦٠)
آژانس های طرف قرارداد
آژانس شهر قشنگ (تلفن: 03134715353)

ویژگی‌های بخش

دپارتمان پذیرش بیماران بین‌الملل (IPD) در طبقه 2 ساختمان شماره 5 واقع می‌باشد. بیماران بین‌الملل که جهت درمان و جراحی به بیمارستان مراجعه می‌نمایند پس از انجام مراحل پذیرش، در بخش VIP واقع در طبقه 2 ساختمان شماره 5 بستری می‌گردند . این بخش دارای 2 اتاق است که در هر اتاق یک‌تخت بیمار و امکانات رفاهی و تجهیزات پزشکی موردنیاز، جهت بستری بیماران بین‌الملل در نظر گرفته‌شده است. بیماران با انواع جراحی‌ها اعم از ارولوژی، جراحی‌های عمومی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی زنان، زایمان، جراحی ارتوپدی و جراحی گوش و حلق و بینی (ENT) می‌توانند در این بخش بستری شوند.

 

مدارکی که بیماران بین‌الملل می‌بایست به همراه داشته باشند :

  • پاسپورت بیمار جهت انجام پذیرش و شناسایی وی.
  • به همراه داشتن گزارش‌های رادیولوژی، سونوگرافی، CT scan ، MRI و آزمایش‌ها قبلی، جهت ارائه به پزشک به‌منظور بررسی پرونده پیشین و روند درمان بیماری پیش از حضور در ایران.

 

پذیرش بیماران بین‌الملل

طبق قرارداد فی‌مابین ، بیماران بین‌الملل در بدو ورود به بیمارستان به قسمت پذیرش بیماران بین‌الملل هدایت می‌شوند. چنانچه بیمار برای اولین بار به بیمارستان مراجعه نموده باشد، تمامی مشخصات وی با توجه به پاسپورت در سیستم ثبت می‌گردد، درصورتی‌که بیمار، مراجعه قبلی داشته باشد، مشخصات از پیش ثبت‌شده ، به‌طور دقیق چک شده و در صورت نیاز، تغییرات اعمال می‌گردد. بیمارانی که جهت حضور در بیمارستان، پیش از آمدن به ایران هماهنگی لازم را با واحد بیماران بین‌الملل داشته باشند، به‌محض ورود به بیمارستان و انجام مراحل پذیرش، با پزشک مربوطه ملاقات داشته و پس از ویزیت و گرفتن مشاوره، در صورت نیاز به جراحی، هماهنگی لازم با بخش‌های مربوطه صورت می‌پذیرد و بیمار بدون معطلی روند درمان را آغاز می‌نماید. درصورتی‌که بیماران بین‌الملل بدون اطلاع و هماهنگی قبلی به بیمارستان مراجعه نمایند، دپارتمان پذیرش بیماران بین‌الملل در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم را جهت انجام ویزیت پزشک و شروع روند درمانی بیمار انجام می‌دهد. شایان‌ ذکر است، در طول مدتی که می‌بایست بیمار در بیمارستان بستری باشد، کارشناس بیماران بین‌الملل به‌طور روزانه به وی مراجعه نموده و از مناسب بودن شرایط او اطمینان حاصل می‌نماید و بدین ترتیب کلیه امور مربوط به پروسه درمانی یک بیمار خارجی توسط این واحد تسهیل می‌گردد.

 

راه‌های برقراری تماس با واحد بیماران بین‌الملل

  • آدرس: ایران، اصفهان، میدان قدس، خیابان علامه مجلسی، بیمارستان و دارالشفاء حضرت زهرای مرضیه (س)
  • شماره تماس ثابت : 4 - 34456061 31 98+
  • شماره تماس واتساپ :   989942103220+
  • گردشگرسلامت عزیز لطفا مدارک پزشکی خود را  به شماره واتساپ فوق ارسال نمایید.
  • کارشناس واحد بیماران بین‌الملل : خانم شیوا تنهایی
  • پزشکان واحد بین الملل : خانم دکتر حوری زرگر
  • آدرس ایمیل: zmh.ipd@gmail.com / ipd@zmhosptal.ir

 

فرم تماس